9 Απριλίου 2011

Ἰάσων δὲ κατὰ πατέρα ἀπὸ Κρηθέως


Η σχέση όμως του Πελία και του Ιάσωνα που θεωρούμε ότι είναι σχέση Θείου και ανιψιού. Όμως  κείμενα  αναφέρουν ότι ο πατήρ του Ιάσωνα δεν είναι  παρά ετεροθαλής αδερφός του Πελία.

Asclepiades Myth., Fragmenta
Fragment 3, line 4

Schol. in Hom. Odyss.
μ, 69: Τυρὼ ἡ Σαλμω-
νέως ἔχουσα δύο παῖδας ἐκ Ποσειδῶνος, Νηλέα τε καὶ
Πελίαν, ἔγημε Κρηθέα, καὶ ἴσχει παῖδας ἐξ αὐτοῦ
τρεῖς, Αἴσονα καὶ Φέρητα καὶ Ἀμυθάονα

Η μητέρα του Πελία έχει αποκτήσει από τον Ποσειδώνα- δύο παίδες τον Νηλέα και τον Πελία και μετά από τον γάμο με τον Κρηθέα ειχε τρείς γιούς τον Αίσωνα, τον Φέρητα/Φέρη και τον Αμυθάονα…

Scholia In Pindarum, Scholia in Pindarum (scholia vetera)
Ode O 9, scholion 43, line 9

                                                          ὁ οὖν
Ποσειδῶν ὡς ὑπὲρ παιδὸς ἐμαχέσατο τῷ Ἡρακλεῖ· Νηλεὺς
γὰρ καὶ Πελίας Ποσειδῶνος υἱοί.


Έτσι ο Πελίας είναι υιός εκ θεού Ποσειδώνος και ο ο Αισωνας υιός θνητού του Κρηθέα και ο Ιάσων εγγονός- Κρηθέα. Όμοια και το όνομα του Ιάσωνα λοιπόν μπορεί να μας δηλώνει ξεκάθαρα την σχέση του με έναν  Κρητο-θέο ή Κρηθαροθεό  εκ του Κρήθμον δηλαδή εκ όσπριου ή όστρακόδερμου.

Scholia In Pindarum, Scholia in Pindarum (scholia vetera)
Ode P 4, scholion 255, line 4

                                             ὁ μὲν οὖν Πελίας
ἀπὸ Σαλμωνέως κατὰ μητέρα ἀριθμούμενος, Ἰάσων δὲ κατὰ
πατέρα ἀπὸ Κρηθέως.

Όπως είδαμε και στο προηγούμενο κείμενο όπου Κριασων  είναι ο του Κριού ή ο του Κριθαριού… όμως η ελληνική γλώσσα είναι τόσο πλούσια σε έννοιες και ιδέες.

Η έννοια του Κρι (θαριού), της κριθής όμως δεν σταματά μόνο στο να δηλώσει τον σπόρο του Κριθαριού ή Κρηθαριού αλλά και το σπυρί, τον σπόρο καθώς συγχρόνως και το ανδρικό μόριο και πολλές φορές και την ακολασία. Ομοια πολλές φορές και η έννοια του Κριού δηλώνει και τον πολιορκητικό κριό με το ανάλογο σύμβολο και την αντίστοιχη έννοια του βίαιου και δυνατού κλπ. Η έννοια του Κριού είναι συνώνυμη με την λέξη Ερράς !!!

Scholia In Pindarum, Scholia in Pindarum (scholia vetera)
Ode O 9, scholion 43, line 9

                                                          ὁ οὖν
Ποσειδῶν ὡς ὑπὲρ παιδὸς ἐμαχέσατο τῷ Ἡρακλεῖ· Νηλεὺς
γὰρ καὶ Πελίας Ποσειδῶνος υἱοί.

Στον Απολλοδωρο όμως η εκδοχή που δίνεται συνδέει και το σημάδι του Πελια από την γέννησή του και το σημάδεμα του στο πρόσωπο, από την χηλή  ίππου  μέσα στον σταύλο που τους έκρυψε η μητέρα τους η Τυρώ.
Η Τυρώ κόρη του Σαλμωνέα μεγαλώνει με την μητριά Σιδηρώ, αφου εχει χάσει μικρή την μητέρα της Αλκιδίκη. Η μικρή είναι ερωτευμένη με τον Ποταμό Ενιπέα και ζεις στις όχθες του κλαίγοντας. Ο Ποσειδών παίρνοντας τη μορφή του ποταμού ζευγαρώνει μαζί της και της χαρίζει δύο διδύμους υιούς που για να μην εκτεθεί τους κρύβει στο ιπποφορβείο/ σταύλο. Εκεί ένας ίππος – σύμβολο του Ποσειδώνα τραυματίζει και σημαδεύει τον Πελιά στο πρόσωπο.
Η ονομασια εκ του σημαδιού λοιπόν κατ΄αυτήν την εκδοχή. Ο δε Νηλέας είναι ως έννοια πολύ κοντά στον Νειλέα ή Νείλο, Νηλεύς

Νηλεύς, έως, , Neleus, father of Nestor, Il.11.683, al.:—Adj. Νηλήϊος, υἱός 2.20:—Patron. Νηλεΐδης, ου, Ep. ᾱο, , 23.652; Ep. Νηληϊάδης, εω or ᾱο, 8.100, al.: in fem. Νηληΐς, ΐδος, A.R.1.120.
Νηλεύς, έως, , = Νείλεως, founder of Miletus, IG12.94.4 (written Νελ-), Call.Dian.226: hence Νειλεΐδης, and Νειληϊάδης, ου, Ep. ᾱο, , Alex.Aet.3.26, 1; cf. Νειλεῖον.

Pseudo-Apollodorus Myth., Bibliotheca (sub nomine Apollodori)
Chapter 1, section 92, line 3

 Τυρὼ δὲ ἡ Σαλμωνέως θυγάτηρ καὶ Ἀλκιδίκης
παρὰ Κρηθεῖ [τῷ Σαλμωνέως ἀδελφῷ] τρεφομένη ἔρωτα
ἴσχει Ἐνιπέως τοῦ ποταμοῦ, καὶ συνεχῶς ἐπὶ τὰ τούτου
ῥεῖθρα φοιτῶσα τούτοις ἐπωδύρετο. Ποσειδῶν δὲ εἰ-
κασθεὶς Ἐνιπεῖ συγκατεκλίθη αὐτῇ· ἡ δὲ γεννήσασα
κρύφα διδύμους παῖδας ἐκτίθησιν. ἐκκειμένων δὲ τῶν
βρεφῶν, παριόντων ἱπποφορβῶν ἵππος μία προσαψα-
μένη τῇ χηλῇ θατέρου τῶν βρεφῶν πέλιόν τι τοῦ προς-
ώπου μέρος ἐποίησεν. ὁ δὲ ἱπποφορβὸς ἀμφοτέρους
τοὺς παῖδας ἀνελόμενος ἔθρεψε, καὶ τὸν μὲν πελιω-
θέντα Πελίαν ἐκάλεσε, τὸν δὲ ἕτερον Νηλέα.

Ο Νηλέας φεύγει μετά από την διαμάχη με τον δίδυμό του Πελία και χτίζει την Πύλο και ο Πελίας παραμένει στην Ιωλκό που έχει χτίσει ο Κρηθεύς/Κρηθέας και πατέρας του Αίσωνα από την Τυρώ, την μητέρα του Πελία.

Eustathius Philol., Scr. Eccl., Commentarii ad Homeri Odysseam
Volume 1, page 410, line 3

                                                                                                                   τὴν
δὲ ἐκ Ποσειδῶνος τεκέσθαι Πελίαν καὶ Νηλέα, ὧν Πελίας μὲν ἐν Ἰωλκῷ ἐβασίλευσε, Νηλεὺς δὲ ἐν Πύλῳ.



Κρηθεὺς δὲ κτίσας Ἰωλκὸν γαμεῖ Τυρὼ τὴν Σαλ-
μωνέως, ἐξ ἧς αὐτῷ γίνονται παῖδες Αἴσων Ἀμυθάων
Φέρης.

Αἴσονος δὲ τοῦ Κρηθέως καὶ Πολυμήδης τῆς Αὐτο-
λύκου Ἰάσων. οὗτος ᾤκει ἐν Ἰωλκῷ, τῆς δὲ Ἰωλκοῦ
Πελίας ἐβασίλευσε μετὰ Κρηθέα, ᾧ χρωμένῳ περὶ τῆς
βασιλείας ἐθέσπισεν ὁ θεὸς τὸν μονοσάνδαλον φυλάξα-
σθαι. τὸ μὲν οὖν πρῶτον ἠγνόει τὸν χρησμόν, αὖθις
δὲ ὕστερον αὐτὸν ἔγνω. τελῶν γὰρ ἐπὶ τῇ θαλάσσῃ
Ποσειδῶνι θυσίαν ἄλλους τε πολλοὺς ἐπὶ ταύτῃ καὶ
τὸν Ἰάσονα μετεπέμψατο.

Την βασιλεία μετά τον  Κρηθέα αναλαμβάνει ο Πελίας του οποίου του έχει δωθεί χρησμός να φυλάγεται από μονοσάνδαλο. Ο «σημαδεμένος» μόνιμα στο σώμα, στο πρόσωπο, να φυλάγεται από έτερο και προσωρινά «σημαδεμένο» στο πόδι. Και την μέρα που τελεί θυσία στον Πατέρα του τον Ποσειδώνα εμφανίζετε ο Ιάσων να διεκδικήσει την κληρονομική του θέση/βασίλειο του πατρός του από τον Πελία.

Η παραπέρα ανάλυση του ΠΕΛΙΑ μπορεί να μας οδηγήσει σε άλλα μονοπάτια, εκτός από την συμβατική έννοια του ονόματός του, πιο φευγάτα.

Π-ΕΛ-ΙΑΣ  όπου Π ένα γράμμα που δηλώνει το Πυρ αλλά και την Περιστροφή
Τό Πύρ, τό πρώτον στοιχείον - τό άνωθεν - τό πατρικόν
ΕΛ=  Η εκπορευομένη δύναμις (τού φωτός), ο ηλιακός φωτισμός για τα γήινα
Ι = η Συνεχής κάθοδος τής δυνάμεως (τού φωτός), μικρά ποσότης - αμφίδρομος κίνησις - αφανής. Εκ τη Α αρχικής δύναμης του Αρχικού ηλιου-φωτός.

Όμως Π-ΕΛ-ΟΨ μπορεί να είναι και ο άφωνος, ο άλαλος  και ο βουβός όμως. ΟΨ μπορεί να είναι και η όψη το βλέμμα και ο οφθαλμός. Κάποιος που στην ουσία δεν μπορεί να δεχτεί το πύρ/ ηλιακό φώς

Όμως εκτός από το Πυρ και την Περιστροφή ο Π-ΕΛοψ- ΙΑΣ
Μπορεί να είναι ένας Π - ΕΛΟΨ  δηλαδή εκ του Φωτός ή εκ της Περιστροφής κάποιος που έμεινε άφωνος ή άλαλος, ή τυφλός.  Ή κάποιος Π-ΕΛΟΣ  όπου έλος = ο βάλτος, ο βούρκος, ο βόρβορος, το τέλμα, ο βουρκότοπος, σαπισμένος ή βαλτωμένος εντός του.
Η έννοια του Πελοψ χρησιμοποιείται στην συγκεκριμένη περίπτωση  γιατί μια εκ των θυγατέρων του Πελία φέρει το όνομα Πελοπία εκ του Πέλοψ ως κορη του έχει λάβει  χαρακτηριστικά του πατρός έτσι μπορεί κι ο Πελίας να είναι και ΠΕΛΟΨ.


Όπως και Π-ΕΛΙΞ (ΚΣ) να είναι κάποιος που περιστρέφετε και ελίσσεται  ταυτόχρονα. Κάποιος που περιστράφηκε γύρω από τον αδερφό του Αισωνα και ελίχθηκε τόσο που τον «σκότωσε» ως φυσική οντότητα. Ένα είδος παρασίτου όπως ο κισσός στα δέντρα

Πέλομαι το ρήμα που ερμηνεύετε κινούμαι, επέρχομαι, ευρίσκομαι, διατελών πάω, διαμένω, εγείρομαι, υπάρχω γίνομαι

Pseudo-Apollodorus Myth., Bibliotheca (sub nomine Apollodori)
   Πελίας δὲ περὶ Θεσσαλίαν κατῴκει, καὶ γήμας
Ἀναξιβίαν τὴν Βίαντος, ὡς δὲ ἔνιοι Φυλομάχην τὴν
Ἀμφίονος, ἐγέννησε παῖδα μὲν Ἄκαστον, θυγατέρας
δὲ Πεισιδίκην Πελόπειαν Ἱπποθόην Ἄλκηστιν.


Ο Πελιάς παντρεύεται την Αναξία-Βία. Είναι δηλαδή ένας Ανάξιος και βίαιος βασιλεύς. Κάποιοι άλλοι λένε ότι παντρεύτηκε την Φυλο-μάχην. Ο ίδιος μάχεται το φύλο, τη γενιά του το λαό, το έθνος, το πλήθος. Από φυλοβασιλεύς, αυτος που θα έπρεπε να είναι ο βασιλευς και ο επόπτης των θυσιών  είναι φυλόμαχος αλλα και φιλόμαχος. Ανάξιος και βίαιος συγχρόνως.

 Οι Κόρες του τώρα οι ΠΕΛΙΑΔΕΣ με τα ονόματά τους μας δίνουν κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά και του Πατρός τους και των ιδίων.

 ΠΕΙΣΙΔΙΚΗ = 347 (κάποια που πείθει τους δικαστές στο δικαστήριο, πειστική δηλαδή) =  ΑΛΗΤΗ (αλήτης, περιπλανώμενος, αλάνης, πλανήτης, Αλήτις, επ. Περσεφόνης), ΔΟΝΗΣΕΙ (δόνησις, παλμός, κραδασμός, τράνταγμα, ταρακούνημα, κλονισμός, συγκλονισμός, ταλάντωση με μικρό πλάτος και με μεγάλη συχνότητα, πολύ έντονη ταραχή ή αναστάτωση,  συνδέεται με την ελικοειδή, κυματοειδή και παλμική κίνηση με την οποία διαδίδεται πάσα μορφή ενέργειας = ΠΑΙΑΝΕΣ (παιάν, ύμνος, κυρίως στον Απόλλωνα, για άρση κακού ή ευχαριστίας για την κατάπαυση του κακού,  επ. Απόλλωνος)


ΠΕΛΟΠΙΑ = 276  Εκ του ΠΕΛΟΨ – ΠΕΛΙΑ η θηλυκή δύναμη του Πελία
= ΕΡΜΑΙΟΝ, = ΜΕΛΑΣ (μέλας, μαύρος, σκοτεινός, άγριος, σκληρός, ωμός, αμυδρός, βραχνός, δυσνόητος), ΝΕΚΑΣ,( σωρός από νεκρά κορμιά βαλμένα στη σειρά)  = ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ (το ξόανον της Παλλάδος Αθηνάς), = ΠΡΙΑΠΕ (πρίαπος, πρίηπος, φαλλός σηκωμένος, σύμβολο γονιμότητας, επ. Διονύσου // ΟρφΥ. 6:9),


ΙΠΠΟ-ΘΟΗ = 327 (αυτή που μάχεται από άρμα, η ιππότης, η αρματηλάτης , η ιππέας) = ΑΕΝΑΟΣ (αέναος, αιώνιος, ασταμάτητος, ασταμάτητα ρέων, παντοτινά ρέων, ακατάλυτος, παντοτινός, αδιάλειπτος, διαρκής, αστείρευτος, ανεξάντλητος), ΑΚΤΕΑ (ακτέα, κουφοξυλιά), ΘΗΡΣΙ (θηρίον, ζώο άγριο ή φαρμακερό, αγρίμι, φίδι,, τέρας, επίσης, συνδυάζεται με τα λέων, κάπρος, έλαφος και κέρβερος)


ΘΟΟΣ ο γρήγορος ο ταχύς ο οξύς, ο ορμητικός, ο σουβλερός

ΘΕΟΣ  εκ του θέω τρέχω διατρέχω αγωνίζομαι, πετώ για πτηνά, περιτρέχω

ΑΛΚΗΣΤΗ = 567 δηλ. η  πρόμαχος, η υπερασπιστής
ΑΛΚΗ = άμυνα, αντίκρουση, απόκρουση, βοήθεια αλλά και δύναμη, αντρεία.
567=  ΑΡΡΗΤΗΝ (άρρητη), ΔΡΑΚΟΝΤΙΔΗ (Δρακοντίδης, επ. Κέκροπος, λόγω του ότι ήταν από την μέση και κάτω δράκων // Αρ.), Η ΑΚΗΔΙΑ ΕΣΤΙ (η ακηδία εστι, ακηδεία, αμέλεια, καταφρόνηση, αδιαφορία, αφροντισιά, παράλειψη, παραμέληση, έλλειψη φροντίδας, παραμέλημα),  Η ΕΙΣΟΔΟΣ (η είσοδος, στόμα, στόμιον, υποπόρευσις), Η ΚΥΡΙΑΚΗ (η Κυριακή, ημέρα του Κυρίου, ημέρα της αναστάσεως του Κυρίου),  ΘΟΥΛΗΝ (η θρυλική Υπερβορέα, πατρίδα του Απόλλωνος), ΚΕΦΑΛΑΙ (κεφαλή, κεφάλι, το πάνω μέρος κάθε πράγματος, κορυφή, άκρο, άνθρωπος, άτομο, αρχηγός, πρώτος, η ζωή, η πηγή του ποταμού, άθροισμα ποσοτήτων, η κορωνίς, σύνολο), Ο ΠΑΛΜΟΣ ΕΙΝΑΙ (ο παλμός είναι, δόνησις, σφυγμός, κραδασμός, τράνταγμα, τρεμούλιασμα, χτύπος, τρόμος, σεισμός), ΠΑΝΣΠΕΡΜΙΑ (μείξη κάθε είδους σπερμάτων, παμφυλία, πανοσπρία),


ΑΚΑΥΣΤΟΣ = 1192 (ο άφλεκτος, ο άκαυστος, ο ακαής)

1192= ΕΝ ΑΡΧΗ ΕΠΟΙΗΣΕΝ (εν αρχή εποίησεν [ο θεός τον ουρανόν και την γήν] // Γέν.1.1), 
ΘΕΩΝ ΓΕΝΟΣ (θεών γένος), = Ο ΔΙΦΥΗΣ (ο διφυής, που έχει διπλή φύση, ερμαφρόδιτος, επ. Διονύσου), = ΠΑΙΣ+ΙΑΚΧΟΣ =  ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΣΤΙ (πλανήτης εστί, πλάνης, αστέρας πλανώμενος, περιπλανώμενος, μετανάστης, άστατος, πλανόδιος, περιφερόμενος, αλήτης, ξένος), ΤΙ ΕΣΤΙΝ Ο ΑΔΑΜΑΣ (τι εστιν o αδάμας) = ΥΠΕΡΑΣΤΕΡΑ (υπεραστήρ),



 και μερικές για τον ΠΕΛΙΑ 

ΠΕΛΙΑΣ = 326 = ΑΒΛΕΠΗΣ= ΑΔΟΝΑΣ (Ηδονή) = ΑΙΟΛΕΙΣ = ΑΙΟΛΙΔΑΣ = =ΑΝΑΘΕΣΙΝ= ΑΝΑΝΔΡΟΝ= ΑΠΕΛΙΠΟΝ= ΒΑΡΒΑΡΟΝ =ΒΑΣΑΝΙΖΕΝ =ΓΟΡΓΟΙΟ  = ΔΑΙΜΟΝΙΑΚΟΝ = ΔΑΝΑΟΣ (κάτοικοι του Άργους –Δαναοί  εκ του ΔΑΝΑΟΥ πατέρα 50 θυγατέρων εκ του Νείλου, υιός Βήλου, βασιλέως της Αιγύπτου  ) = ΔΕΑΓΕΝΝΗΣ =ΔΙΑΓΓΕΛΟΣ =ΔΡΑΚΑΣ =ΕΓΕΝΝΗΣΕ = ΕΛΑΙΟΙΣ = ΕΠΟΠΟΙΙΑ = ΖΗΛΑΙΟΣ = ΖΗΤΑΙ = ΗΓΕΜΟΝΙΚΟΝ = ΗΜΙΘΑΝΗΣ = ΙΕΡΑΙΣ = ΙΕΡΙΑΣ =  ΝΕΗΓΕΝΕΣ ΞΕΝΙΑΣ = ΟΙΚΗΙΗΣ= ΠΑΙΔΑΡΙΟΝ = ΠΕΛΟΠΙΑΝ =ΠΛΕΑΙΣ =ΠΛΕΙΑΣ= ΡΑΔΑΜΑΝΘΟΝ= ΡΙΓΗΣΕ= ΣΙΚΕΛΙΑΝ= ΕΛΛΑΝΙΣ (Ελληνίς), ΖΑΓΡΕΙΣ (Ζαγρεύς, υιός Διός [μεταμορφωθής εις δράκων] και Περσεφόνης, ο αρχαιότερος Διόνυσος), ΖΗΛΑΙΟΣ (ζηλαίος, φθονερός, ζηλόφθονος, κακόψυχος, πικρόκαρδος, μοχθηρός, εμπαθής, παθιασμένος), ΚΕΡΑΣ (κέρατο, καθετί φτιαγμένο από κέρατο, τόξο, κύλικα, κύπελλο, σάλπιγγα, κόρνο, κεραία, μηνίσκος της σελήνης,  γονιμότητα), ΚΡΕΑΣ (κρέας, σάρξ, σάρκα), ΜΑΙΑΔΟΣ (η μήτηρ του Ερμή ), ΜΑΙΑΝΔΡΟΝ (μαίανδρος, σώμα ελικοειδές, στολισμός των αρχαίων τεχνουργημάτων, περιστροφή, σκολιότητα), ΝΕΗΓΕΝΕΣ (νεηγενής, νεογέννητος, αρτιγέννητος, νεογενής, νεότοκος), Ο ΑΛΗΘΗΣ (ο αληθής, ο μη υποκείμενος εις λήθην, ο περιπλανώμενος ταχέως «πετώντας» [άλη «περιπλάνησις»+ θέω «τρέχω, διατρέχω, ίπταμαι»], ομμόριζον του αλήτης), ΟΜΟΙΟΓΕΝΗ (ομοιογενής, ομοειδής, όμοιος το γένος, ομόφυλος, συγγενής),  ΠΛΕΙΑΣ (Πλειάς, Πλειάδες, Πληϊάδες, Πελειάδες, Περιστεραί, Ατλαντίδες 1. θυγ. Τιτάνος Άτλαντος καί Ωκεανίδος Πληϊόνης [περιστέρια] καταστερίστηκαν υπό του Διός με το αξίωμα να αναγγέλλουν το θέρος και τον χειμώνα 2. Ιέρειες Διός εις τό μαντείον τής Δωδώνης // Ραγκ.)

 ΠΕΛΙΑΝ= ΙΠΠΕΑΝ = ΙΕΡΑΞ = ΑΝΔΡΙΑΙ =ΔΑΙΜΟΝΑ= ΔΑΝΑΟΝ = ΕΛΚΟΜΑΙ = ΚΑΒΕΙΡΙΚΗ = ΜΗΔΕΙΑΝ ΗΝ =ΝΕΚΡΑ = 176

και μερικοί λεξάριθμοι για τον ΙΑΣΟΝΑ

ΙΑΣΩΝ = 1061 = ΑΙΣΩΝ (αίσα, μερίδιο, μερτικό, δίκαιο, το πρέπον),= ΙΩΝΑΣ =  ΑΠΟΛΛΩΝ =  ΑΛΕΧΑΝΔΡΟΣ = ΓΝΩΣΗ (γνώσιςΖΩΟΓΟΝΙΑΝ (ζωογονία, γέννηση ζωντανών, ζωοποίηση, ζωογόνηση)= ΘΕΡΑΠΕΥΣΑΣΙΝ = ΘΑΥΜΑΤΟΠΟΙΟΙ = ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑΝ = ΙΑΣΙΜΩ = ΚΕΡΑΣ ΦΟΡΕΙΝ = ΛΕΥΚΟΠΕΤΡΑΝ = ΝΑΥΤΙΛΟΣ (ναυτίλος, ναύτης, θαλασσοπόρος, θαλασσινός, ναυτιλλόμενος, ναυτικός, πολύποδας που κατοικεί σε όστρακο κοχλία και με αυτό ταξιδεύει) = ΞΑΝΘΟΤΑΤΟΣ = ΠΟΛΙΤΕΥΟΜΕΝΑ = ΠΟΛΛΑ ΩΝ= ΠΟΛΛΟΣΤΑΙΟΣ= ΠΟΛΛΩΝΑ ΑΡΙΘΜΟΣΟΦΙΑΝ (αριθμοσοφία),  ΟΝ ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ (όν εν πνεύματι, εγενόμην εν πνεύματι [εν τη Κυριακή ημέρα και ήκουσα φωνήν οπίσω μου μεγάλην ως σάλπιγγος] //ΙωάνΑπ.1:10), = ΟΡΑΜΝΩ (όραμνος, κλωνάρι, κλάδος, κλώνος, παραπέμπει στην κλωνοποίηση), ΤΙ ΕΙΣΙΝ ΟΙ ΠΡΑΕΙΣ  (τι εισίν οι πραείς;, [Μακάριοι οι πραείς ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γήν //Ματθ.Ε:5]), 



Συνεχίζετε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...