Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο η Π.Διαθήκη έχει γραφτεί με κομμάτια και αποσπάσματα παραφθαρμένα από αρχαία ελληνικά κείμενα.
Έτσι τα ονόματα παραμένουν ή αλλάζουν κατά βούληση ή κατά με την παραφθορά της γλώσσας των γραφέων.
Ο Αρίων μπορεί να γίνει Ιων-ας ή ο Δευκαλίων να απομείνει ως Νωε/νεως. Τα περιστέρια να αλλάξουν με κοράκια. Οι ασκοί κατά τον κατακλυσμό να μετατραπούν σε κιβωτούς. Οι κιβωτοί να είναι οι λάρνακες, ή οι Θήβες/θήκες και να υπάρχει μια αντικατάσταση κατά την βούληση των ανώνυμων γραφέων.
Η ουσία παραμένει όμως ίδια. Η ιστορία και ο μύθος (όπου μύθος = λόγος, διήγηση, είδηση, συμβουλή, υποσχεση, σχέδιο, λόγος παλαιός ακόμα και χρησμός) είναι ό ίδιος καθως και τα νοήματα του
Η ιστορία του Αρ-Ιωνα λοιπόν του ΑΡ = του Α που Ρέει δηλ. του πρώτου δηλαδή εκ της Ροής/ΡΕΑΣ + ΙΩΝ-Α (η ερμηνεία ως προς το τι εστί ΙΩΝ έχει ήδη αναλυθεί σε προηγούμενα κείμενα ) έχει ως εξής :
Progymnasma 2, section 29, subsection t, line 1
Περὶ Ἀρίωνος.
Ὁ Ἀρίων Μηθυμναῖος ὢν ἐκ Μηθύμνης ἔπλευσεν
εἰς Κόρινθον καὶ δεικνὺς αὐτόθι τὴν τέχνην εὐδοκι-
μεῖ. βουλόμενος δὲ καὶ ἐν Ἰταλίᾳ γενέσθαι λαμπρὸς
ἔπλευσε κἀκεῖσε καὶ αὖθις εὐδοκιμεῖ. γενομένων δὲ
αὐτῷ χρημάτων μεγάλων νεὼς ἐπιβὰς Κορινθίας εἰς
Κόρινθον ἐπαναπλεῖ.
καὶ οἱ ναῦται τῶν χρημάτων
ἐρασθέντες κτείνειν ἐπεχείρουν. ὡς δὲ ἀφιστάμενος
αὐτοῖς τῶν χρημάτων ἐπὶ τῷ σώζεσθαι οὐκ ἔπειθε,
δευτέρας δεῖται συγχωρήσεως, στῆναι ἐν τῇ σκευῇ καὶ
ᾆσαι καὶ ἐκπηδῆσαι εἰς τὴν θάλατταν ἐπὶ τῷ τέλει
τοῦ ᾄσματος. καὶ οἱ μὲν ἐπέτρεψαν, ὁ δὲ ᾖσε καὶ ἐξ-
επήδησε. δελφὶς δὲ αὑτὸν ὑποθεὶς τῷ κιθαρῳδῷ πρὸς
Ταίναρον ἐξεκόμισε.
Ο Αρίων από την Μήθυμνα έπλεε στην Κόρινθο και για να μην τα πολυλογούμε σώθηκε χάρη στα δελφίνια που τον έβγαλαν και πάλι στο Ταίναρο.
Κάποια ακόμα εκδοχή της ιστορίας του
Chapter Di, section 4, line 1
Διήγημα τὸ κατὰ τὸν Ἀρίωνα.
Ἀρίων ὁ Μηθυμναῖος πρὸς κιθάρας ἠσκεῖτο τέ-
χνην· Περιάνδρῳ δὲ τυράννῳ συνὼν, εἰς Ἰταλίαν ἀπέ-
πλει· ὁρμώμενος δὲ ἐκ Τάραντος, νεὼς μὲν Κορινθίας
ἐπέβη· παρὰ δὲ τῶν συμπλεόντων ἐπιβουλὴν ὑφιστάμε-
νος ἀνεβάλλετό τι τῆς μουσικῆς· καὶ δελφὶν τῷ μέλει
κατακηλούμενος παρασκιρτᾷ τῇ νηΐ· καὶ κατὰ τοῦ πε-
λάγους ἐκριφθέντα τὸν Ἀρίωνα φέρων ἐπὶ τῶν ὤμων
ἐξέσωσε· καὶ νῦν παρὰ τὸν Ταίναρον Ἀρίων ἕστηκεν
ἐπὶ χαλκοῦ δελφῖνος σχήματος, τῆς πάλαι τύχης σώζων
ὑπόμνημα.
Καβάλα στο δελφίνι που λέει και ο στίχος του Λ. Παπαδόπουλου ο Αρίων τον κόσμο γύρισε…
Scholia In Lucianum, Scholia in Lucianum (scholia vetera et recentiora Arethae)
Lucianic work 78,5, section t, line 1
Lucianic work 78,5, section t, line 1
Δελφίς, Ἀρίων, Ποσειδῶν.
⌈Ἀρίων ὁ ἀπὸ Λέσβου κιθαρῳδὸς ἦν ἄριστος. τοῦτον
μετὰ πολλῶν πλέοντα χρημάτων οἱ ναῦται τῶν χρημάτων
ἐπιθυμήσαντες εἰς τὴν θάλασσαν ἔρριψαν, δελφὶς δὲ αὐτὸν
ὑπο⌉δεξάμενος εἰς τὴν γῆν ἐξήγαγεν, ὡς ἱστορεῖ ⌈Ἡρόδο-
τος⌉ [I 24]. ~ Γ⌈V⌉Ω
<Ἀρίονα>] παρὰ τὰ παρ' Ἡροδότῳ [I 24] καὶ τοῖς λοιποῖς
ἅπασιν ἱστορούμενα περὶ Ἀρίονος τὰ παρόντα· ὁ μὲν γὰρ
ἐξ Ἰταλίας εἰς Κόρινθόν φησι μετὰ μεγάλων πλούτων
τῶν ἀπὸ τῆς μουσικῆς τῆς ἐργασίας ἀναπλέοντα τὰ προ-
κείμενα παθεῖν τὸν Ἀρίονα οὐδὲ ὡς ὑπόκειται. ~ B
<ὁ δὲ πλουτήσας κτλ.>] σημείωσαι. ~ Γ
<παρανέων*>] κολυμβῶν. ~ Γ
Page 296, line 7
Ἀρίων] Ἀρίων Μηθυμναῖος μὲν ἦν τὸ γένος, μουσικὸς δὲ καὶ
αὐτός, ἰχθὺν δελεάσας. οὗτος γὰρ λέγεται ὑπὸ δελφῖνος διασωθῆναι
ἐκ Σικελίας εἰς Κόρινθον.
ὁ Μηθυμναῖος] ὁ Λέσβιος· ἡ Μήθυμνα γὰρ πόλις Λέσβου.
Ἀρίωνι τῷ Μηθυμναίῳ ἦν μὲν τέχνη λαμπρά· μουσικὸς γὰρ ἦν
καὶ τὴν κιθάραν ἐξήσκητο. ἦν δὲ καὶ χρημάτων πόθος οὐ μέτριος.
οὗτος ἀκούσας τούς τε Ἰταλιώτας καὶ Σικελιώτας μουσικῆς τ' ἐρᾶν
καὶ πλουσίους εἶναι ἄρας εὐθὺς ἐπορεύετο πρὸς αὐτοὺς τὴν τέχνην
ἐπιδειξόμενος καὶ συναγεῖραι [τὸν] πλοῦτον γλιχόμενος, οὗπερ καὶ μά-
λιστ' ἐφίετο. ὁλκάδος οὖν ἀναγομένης ἐπιτυχὼν ἀπῄει τὸν πόθον
πληρώσων. ὡς οὖν ἐκεῖσε παρεγένετο καὶ ἧδε τοὺς Ἰταλιώτας τοῖς
κρούσμασιν καὶ πλούσιος ἦν, πολλὰ τῶν ἀνθρώπων παρασχομένων,
ἐπὶ τὴν οἰκείαν πάλιν ἐσπούδαζεν μετὰ τῶν χρημάτων, ἃ συνήγαγεν.
ὡς δὲ κατὰ μέσον τὸν πόρον ἐγένετο, εἰσῄει καὶ τοὺς ναύτας ὁ αὐτὸς
τῆς φιλοχρηματίας ἔρως, καὶ τὸν Ἀρίωνα φονεύειν διὰ τὴν περιου-
σίαν ἐβούλοντο. ὡς δὲ ἔγνω τῶν ναυτῶν τὴν ἐπιβουλήν, τῶν μὲν
χρημάτων τοῖς ναύταις ἐξίστατο, ἠξίου δὲ πρὸ τῆς τελευτῆς συγχω-
ρῆσαι μέλος ᾆσαι τὸ ὄρθιον. ἀλλ' οὐκ εἰς μάτην αὐτῷ τὰ μέλη γε-
γένηται, δελφῖνος τούτων ἀκούσαντος. ὡς γὰρ μετὰ τὴν ᾠδὴν ἀφῆκεν
κατὰ τῆς θαλάττης ἑαυτόν, τοῖς νώτοις ὁ δελφὶς ὑποδεξάμενος καὶ
ὥσπερ μισθὸν αὐτῷ τῆς τέρψεως ἀποδοὺς ἐπὶ τὸ Ταίναρον τῆς
Λακωνικῆς ἀπεκόμιζεν, ὅθεν καὶ νῦν μνημεῖα τοῦ τότε συμβάντος
ἐν Ταινάρῳ φυλάττεται· χαλκοῦν γὰρ αὐτὸν μετὰ τοῦ δελφῖνος ἀνέ-
θηκαν.
ἰχθὺν] τὸν δελφῖνα ὁ Ἀρίων.
Όμως στο λεξικό του Ησύχιου διαβάζουμε
Hesychius Lexicogr., Lexicon (Α – Ο)
Alphabetic letter alpha, entry 7267, line 1
Alphabetic letter alpha, entry 7267, line 1
*<Ἀρίων>· ὁ ἵππος, Ποσειδῶνος υἱὸς καὶ μιᾶς τῶν Ἐρινύων AS
Ο Αρίωνας λοιπόν μπορεί να είναι και Αρείωνας Ίππος και γιος του Ποσειδώνος και της Δήμητρας κατά μία εκδοχή…
αλλά ο ίππος όπως και το ιππίδιον είναι και το άλογο/αλογάκι αλλά και ο θαλάσσιος ίππος αλλά και στην αργώ της εποχής και η ασελγής γυναίκα ή φοράδα όπως λέμε ακόμα και σήμερα, όπως στον μύθο με τον Ποσειδώνα η Δήμητρα μεταμορφώθηκε σε φοράδα.
Μέχρι σήμερα και στις μέρες μας έχει περάσει και η Ιπποσύνη ως έννοια αλλα και οι Ιππότες της στρογγυλής τράπεζας και οι μύθοι των και τα τάγματα των Ιπποτών κλπ.
Suda, Lexicon
Alphabetic letter alpha, entry 3886, line 1
Alphabetic letter alpha, entry 3886, line 1
<Ἀρίων,> Μηθυμναῖος, λυρικὸς, Κυκλέως υἱὸς, γέγονε κατὰ τὴν
ληʹ Ὀλυμπιάδα. τινὲς δὲ καὶ μαθητὴν Ἀλκμᾶνος ἱστόρησαν αὐτόν.
ἔγραψε δὲ ᾄσματα· προοίμια εἰς ἔπη ͵βʹ. λέγεται καὶ τραγικοῦ τρόπου
εὑρετὴς γενέσθαι καὶ πρῶτος χορὸν στῆσαι καὶ διθύραμβον ᾆσαι καὶ
ὀνομάσαι τὸ ᾀδόμενον ὑπὸ τοῦ χοροῦ καὶ Σατύρους εἰσενεγκεῖν ἔμ-
μετρα λέγοντας. φυλάττει δὲ καὶ ἐπὶ γενικῆς
Ετσι ο κιθαρωδός Αρίωνας με τον ύμνο που επέλεξε να παίξει αφιερωμένο στον Απόλλωνα σώθηκε καβάλα στο δελφίνι… (περί δελφινιών σε άλλο κείμενο κάποια στιγμή αργότερα)
και φυσικά υπάρχουν και οι ανώνυμοι συγγραφείς που γράφουν την αλήθεια
Anonymi In Oppiani Opera, In Oppiani halieutica exegesis (e cod. Paris. gr. 2735)
Page 369, column a, line 39
Λέγουσι δ' ὡς Λέσβιος ἀοιδοὶ (ὸς),
ἐστὶ δ' Ἀρίων ὁ Μηθυμναῖος, ὃν ἡ ἐκκλησία δοξά-
ζει Ἰωνᾶν τὸν μακάριον προφήτην, τοῦτον λέγουσιν
ἐν Τάραντι ἀγωνίσασθαι, ἄριστος δ' ὢν κιθαρῳδὸς,
νικήσας ἀγώνων ἐπιχωρίων ἐκεῖσε γεγονότων, ὑποστρέ-
φων καὶ χρήματα ἐπιφερόμενος, ἐπεβουλεύθη ὑπὸ
λῃστῶν εἰς Κόρινθον τὰ Ἴσθμια ἀγωνίσασθαι, καὶ
μέλλων φονεύεσθαι ὑπὸ τῶν αὐτῶν, εἶπεν ἑαυτὸν ῥίπτειν
εἰς τὴν θάλασσαν, καὶ λαβὼν κιθάραν, καὶ ᾖσε πρὶν
ἀφῇ αὑτὸν, δελφὶν δ' αὐτόν τις ὑπεδέξατο, καὶ ἤνεγκεν
ἐπὶ τοῦ λόφου Περιάνδρῳ τῷ βασιλεῖ, ὁ δ' ἔκρυψεν αὐτὸν
Page 369, column a, line 39
Λέγουσι δ' ὡς Λέσβιος ἀοιδοὶ (ὸς),
ἐστὶ δ' Ἀρίων ὁ Μηθυμναῖος, ὃν ἡ ἐκκλησία δοξά-
ζει Ἰωνᾶν τὸν μακάριον προφήτην, τοῦτον λέγουσιν
ἐν Τάραντι ἀγωνίσασθαι, ἄριστος δ' ὢν κιθαρῳδὸς,
νικήσας ἀγώνων ἐπιχωρίων ἐκεῖσε γεγονότων, ὑποστρέ-
φων καὶ χρήματα ἐπιφερόμενος, ἐπεβουλεύθη ὑπὸ
λῃστῶν εἰς Κόρινθον τὰ Ἴσθμια ἀγωνίσασθαι, καὶ
μέλλων φονεύεσθαι ὑπὸ τῶν αὐτῶν, εἶπεν ἑαυτὸν ῥίπτειν
εἰς τὴν θάλασσαν, καὶ λαβὼν κιθάραν, καὶ ᾖσε πρὶν
ἀφῇ αὑτὸν, δελφὶν δ' αὐτόν τις ὑπεδέξατο, καὶ ἤνεγκεν
ἐπὶ τοῦ λόφου Περιάνδρῳ τῷ βασιλεῖ, ὁ δ' ἔκρυψεν αὐτὸν
Συνεχίζετε…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου